بازاریابی اجتماعی انفاق (1)
جاذبه های تبلیغاتی مطلوب در بازاریابی اجتماعی انفاق بر اساس آموزه های قرآنی
چکیده
بازاریابی دانشی است که بسط مفهومی و کابردی آن در حیطه تجارت و بازرگانی محدود نشده است. فنون این دانش در حوزه هایی مانند بازاریابی سیاسی و همین طور در رویکرد اداره امور عمومی تحت عنوان مدیریت دولتی نوین مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نحله های نسبتا نوظهور در این دانش، بازاریابی اجتماعی است که هدف از آن بر خلاف بازاریابی تجاری که سودآوری است، حل مسائل و مشکلات اجتماعی به منظور ایجاد رفاه اجتماعی است. اما بن مایه های تئوریک دانش بازاریابی در حیطه بازاریابی اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. موضوعاتی نظیر سلامت و بهداشت، مبارزه با مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، کمک به نیازمندان و بیماران و ... در حیطه بازاریابی اجتماعی مطرح شده اند. یکی از مسائلی که تحمل آن در جامعه اسلامی بسیار دشوار است، وجود فقر است.
- ۰ نظر
- ۲۸ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۶