بازرگانی اسلامی

آیا شما را به تجارتى راهنمایى کنم که شما را از عذاب دردناک رهایى مى‏ بخشد؟ به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید این براى شما بهتر است اگر بدانید. - سوره صف10و11

بازرگانی اسلامی

آیا شما را به تجارتى راهنمایى کنم که شما را از عذاب دردناک رهایى مى‏ بخشد؟ به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید این براى شما بهتر است اگر بدانید. - سوره صف10و11

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بازاریابی اجتماعی انفاق (1)

سعید مسعودی پور | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

جاذبه های تبلیغاتی مطلوب در بازاریابی اجتماعی انفاق بر اساس آموزه های قرآنی

چکیده

بازاریابی دانشی است که بسط مفهومی و کابردی آن در حیطه تجارت و بازرگانی محدود نشده است. فنون این دانش در حوزه هایی مانند بازاریابی سیاسی و همین طور در رویکرد اداره امور عمومی تحت عنوان مدیریت دولتی نوین مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نحله های نسبتا نوظهور در این دانش، بازاریابی اجتماعی است که هدف از آن بر خلاف بازاریابی تجاری که سودآوری است، حل مسائل و مشکلات اجتماعی به منظور ایجاد رفاه اجتماعی است. اما بن مایه های تئوریک دانش بازاریابی در حیطه بازاریابی اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. موضوعاتی نظیر سلامت و بهداشت، مبارزه با مصرف مواد مخدر و استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، کمک به نیازمندان و بیماران و ... در حیطه بازاریابی اجتماعی مطرح شده اند. یکی از مسائلی که تحمل آن در جامعه اسلامی بسیار دشوار است، وجود فقر است.

  • سعید مسعودی پور

بازشناسی مفهوم تغییر در سازمان و ارائه تحلیلی انتقادی از آن

سعید مسعودی پور | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

ارائه کلاسی مربوط به درس نقد و بررسی نظریه های سازمان مدیریت

در این ارائه تلاش شده است تا در ابتدا توضیحی در خصوص چگونگی نقد یک تئوری ارائه شود. سپس ضمن تشریح مفهوم تغییر، بر اساس برخی از ابعادی که می توان بر آن اساس به نقد پرداخت، نقدهای از تئوری های موجود در زمینه تغییر و مدیریت آن بیان شده است

در ادامه مطلب فایل کامل پاورپوینت این ارائه را دانلود کنید

  • سعید مسعودی پور

درآمدی بر رقابت از منظر اسلامی

سعید مسعودی پور | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

تبیین جایگاه اصل رقابت به عنوان مبنای غالب تئوری های مدیریت استراتژیک و بازاریابی در مکتب اقتصاد سرمایه داری و ارائه تحلیلی انتقادی از آن

عنوان یکی از ارائه های کلاسی، مربوط به درس تحلیل فلسفی نظریه های اقتصادی

در این فایل تلاش شده است تا با اتکا به مبانی نظام سرمایه داری، اصل رقابت به عنوان یکی از اصول تئوری های مدیریت استراتژیک و بازاریابی تبیین شده و برخی از وجوه ناکارامدی آن ارائه گردد. به نظر می رسد با توجه به ویژگی های خاص اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور ما، اتکا صرف به این تئوری ها نمی تواند موثر واقع شود.

در ادامه مطلب فایل پاورپوینت کامل را دانلود کنید.

  • سعید مسعودی پور

کتابی از کاتلر در موضوع بازاریابی اجتماعی برای حل مسئله فقر

سعید مسعودی پور | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

 

Up and Out of Poverty: The Social Marketing Solution

این که چرا بازاریابی که متولد شده نظام سرمایه داری و برای خدمت به اهداف آن به صورت بازاریابی اجتماعی و آن هم با عنوان حل موضوع فقر مورد توجه قرار می گیرد، موضوعی است قابل تامل و بررسی.

دریافت
حجم: 3.85 مگابایت

  • سعید مسعودی پور

ارائه الگوی تربیت دینی نماز با استفاده از بخش بندی مخاطبان

سعید مسعودی پور | يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

چکیده

نماز تنها یک عبادت نیست. نماز فریضه ای انسان ساز و تربیتی است که فرد نمازخوان را در فرهنگ اسلامی خود قرار می دهد. تاکید و تکیه قرآن و احادیث بر مسئله نماز حاکی از اهمیت و نقش پررنگ آن در اصلاح افراد و حرکت در مسیر تکامل دارد. لذا نهادینه کردن این ارزش و عبادت تربیتی امری مهم و ضروری است. برای این منظور نهادها و سازمان های مختلفی می توانند ایفای نقش کنند. از مهم ترین ها می توان خانواده، مسجد و مدرسه را نام برد. آنچه که لازمه تربیت دینی توسط این نهاد هاست داشتن یک الگوی تربیتی مبتنی بر تعالیم دینی است. الگویی که نهادها را مجهز ساخته تا بتوانند به صورت موثر و کارآمد اقدام به برنامه ریزی تربیتی جهت نهادینه شدن فرهنگ نماز و نمازخوانی در آنان کنند. در این نوشتار الگویی برای این منظور ارائه شده است که اساس آن توجه به مخاطب و بخش بندی و دسته بندی او در واحدهایی همگون و یک شکل است. دو معیار دینی برای بخش بندی مخاطبان تربیتی به منظور نهادینه کردن فرهنگ نماز در آنان، مورد بررسی قرار گرفته شده است. هم چنین برخی از روش های مناسب برای هر بخش از مخاطبان پیشنهاد شده است. در نهایت پیشنهادی برای مسجد به عنوان رکن اساسی در تربیت دینی در کنار خانواده و مدرسه مطرح می شود.

کلمات کلیدی

نماز، بخش بندی، مخاطب، تربیت دینی، برنامه ریزی فرهنگی

رتبه دوم در نوزدهمین همایش ملی نماز

دانلود اصل مقاله در ادامه مطلب

  • سعید مسعودی پور